Défaut de drisse
PIAF Jump - Forum Français de BASE Jump Forum francophone de PIAF Jump - French BASE Jump board
20 Avril 2024, 02:10:15 *
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Nouvelles: Ici vous n'êtes pas sur la French BASE Association !
On ne fait la promotion de rien, on ne vend rien, on n'est pas non plus une association mais tout le monde est le bienvenu ...
Les inscriptions sont temporairement bloquées, si vous voulez ouvrir un compte écrivez moi : forum@base-jump.org
 
   Accueil   Aide Rechercher Identifiez-vous Inscrivez-vous  
Pages: [1]   Bas de page
  Imprimer  
Auteur Fil de discussion: Défaut de drisse  (Lu 16624 fois)
0 Membres et 1 Invité sur ce fil de discussion.
Jean-Michel
Administrator
Pipelette
***
Hors ligne Hors ligne

Messages: 1 775


bons sautés !


WWW
« le: 28 Août 2017, 07:42:04 »

Attention, un défaut de couture aurait été constaté sur une drisse de sac Squirrel :
En essai de traction sur une drisse neuve (sac neuf) la drisse se serait désolidarisée de l'aiguille haute !

Il est de toutes façons toujours bon de contrôler complètement un sac neuf (et régulièrement ensuite). On a déjà trouvé il y a des années un extracteur neuf dont la couture tissu / résille s'était défaite de 10cm juste en test au sol ...

http://www.basejumper.com/cgi-bin/forum/gforum.cgi?post=2994560;page=unread#unread

Bons contrôles !


* IMG_0705.JPG (390.53 Ko, 720x1280 - vu 881 fois.)

* IMG_0706.JPG (467.7 Ko, 720x1280 - vu 845 fois.)
« Dernière édition: 30 Août 2017, 21:37:07 par Jean Michel » Journalisée

Fuck la FBA !
Jean-Michel
Administrator
Pipelette
***
Hors ligne Hors ligne

Messages: 1 775


bons sautés !


WWW
« Répondre #1 le: 30 Août 2017, 21:33:23 »

Squirrel Service Bulletin
--------------------------------

After inspecting the affected bridle that we recently wrote to you about, we have released the service bulletin attached.

To summarize: All available evidence suggests that this is a single occurrence and that no other bridles are affected.

We have improved the bridle design to make it easier to inspect the pin-hanger, and new replacement bridles are in stock. We would like to send you one. Please tell us what address you will be at in the coming week, and it will be shipped to you by FedEx in the next few days.

Your Shipping Address
Name / Company Name:
Street:
City:
State:
Postal Code:
Country:
Telephone:

If you have sold your container system to a third party, we would appreciate you passing this email on to the current owner.

Please disable your current bridle(s) by removing the pins.

Since you have read this far already, please allow us to say one more thing: Each and every Squirrel employee uses every piece of gear that we manufacture and sell. Our commitment to you, our customer, is intense and unwavering. Our quality control and inspection systems are designed to prevent this scenario from happening, and this single bridle was the result of human error in our production and secondly during our inspection process. These processes, along with all of our equipment, continue to evolve and improve.

Thank you,
-The Squirrel / Asylum Team
-------------------------------------

* SB-17-8-1_compressed.pdf (98.89 Ko - Téléchargé 416 fois.)
Journalisée

Fuck la FBA !
Pages: [1]   Haut de page
  Imprimer  
 
Aller à:  

Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !